Y A Z Z E H - A H L G R E N

att se dig bara ligga där, och önska att du bara ska vakna upp.

Kategori: vänner

har vart i kungsör idag på minnes stunden för min kusin mattias som dog för en vecka sen (han som jag skrev om HÄÄÄÄÄR), Elias följde med mig som ett stöd, han är så snäll som ställer upp på såna här saker, det betyder mycke för mig...
Vi kom in i kyrkan, då jag såg att kistan var öppen, hann bara se hans skor som stack upp så börjar tårarna rinna ner från kinden, ju närmare jag kom ju värre blev det. Han låg där, han låg verkligen där...
När jag kom längst fram och såg hans ansikte så vände jag mig direkt, jag klarade inte av att se han död, han bara låg där, det såg ut som han sov.
efter ett tag följde pappa och storebror daniel med mig fram för ett nytt försök, jag tog min hand mot hans kind och höll den där några sekunder, sen klarade jag inte av att känna hans iskalla kropp längre.... usch, han var aldeles blek och iskall. några sår i ansikete annars var han jättefin. Han var uppklädd när han låg där i kistan. Han hade en rutig skjorta på sig, en inflames t-shirt, jeans, och gråa converse skor.
Jag har vart på begravning förut, men aldrig någon som har haft kistan öppen så man får se.
Det var första gången jag såg en död människa, usch vad hemskt, får upp bilder i huve hela tiden, jätteläskigt.

jag hoppas du har det bra där uppe nu, tänker på dig ♥

Kommentarer

  • Denise säger:

    hej jag förstår facktiskt hur du känner dig jag har varit på rätt så många begravningar då kistan har varit öppen.. jag vet hur jobbigt det är...

    R.I.P

    2011-10-23 | 05:58:15
  • Tjusig läsare säger:

    beklagar sorgen R.I.P !

    2011-10-24 | 23:11:05

Kommentera inlägget här: