Y A Z Z E H - A H L G R E N

höhööhöh långt inlägg! och om jag skrivit stavfel eller konstigt nån stans så är det för jag inte har läst igenom själv och orkat rätta nånting.....

Kategori: livet

ååååh shit, har hänt väldigt mycke idag! så kommer säkert glömma att skriva massa saker osv osv, men ska försöka!
vaknade av att mamma kom in och tände lampan i mitt rum och sa att jag och ella skulle vakna, jag blev typ pigg direkt och började hoppa i sängen tills ella vaknade! efter det så klädde vi på oss och sen så käkade vi lite frukost! efter det så sjutsade mamma mig och ella till asplunds för att köpa hårfärg! köpte den ljusaste blonda, och sen en ljusbrun, sen så åkte vi hem igen och jag böt om till en annan tröja sen så hade mamma i den blonda hårfärgen på mig. och medans färgen satt i så satt jag och ella oss vid datan och hittade massa sepe videobloggar på typ fjortis tjejer på youtube, haha det tyckte vi var kul! sen sköljde vi ur den blonda hårfärgen ur mitt hår, och trodde inte att det skulle bli bra, och set blev det inte heller, det blev ljusblondt med gul/orange färg typ, men det brukar ju aldrig bli bra av att bleka bara en gång. det va ju meningen att jag skulle färga ljusbrunt, fast sen insåg jag att jag tyckte att hårfärgen jag hade köpt inte va nå snygg alls, men ville ju inte ha typ gult hår, fast jag tog gult ändå, ska göra slingor om typ en vecka igen, det gula kommer ju att gå ur när det bleks! får leva med det ett tag.... efter det så gick jag och ella över till mormor och morfar och hjälpte att sätta upp nå nät för fåglarna äter upp det ätbara dom planterar, fast sen så gick vi hem för mamma kom och hjälpte dom istället! sen så gick vi hem till mig, och sen ringde vi elias, och han hade precis träffat linda så då gick vi ut och träffade dom en stund, det va JÄTTE pinsamt att visa mig ute bland folk med min hårfärg, ahhaha typ gömde mig bakom ella, vi hann inte vara ute länge förens ellas pappa ringer och säger att hon måste hem och passa hennes hundar medans hennes pappa och hennes tjej skulle på fast! så då var vi tvugna att gå hem till mig igen, elias, linda, jag och ella, men när vi kommer hem till mig så ser jag att jag inte har några nyklar in, smart, och ella hadde brottom hem, så då ringde jag till mamma som var på tivoli på stan med min lillasyster, så hon var tvungen att komma med nyklar till mig, hon va ju inte gladast när hon kom..... men vi kom iaf in! ella hämtade sina saker hos mig och sedan så följde vi med ella hem en bit, vi följde med henne till vilsta, sen skulle jag elias och linda in till stan eftersom det ät marknad med tivoli och saker man kan köpa och massa! vi gick omkring och chillade och jag köpte en ny läpp piercing med en kortare stav med en rosa diamant pärla på! grymt, nu slipper jag bita på staven hela tiden, fast det kan jag göra nu med, fast det är inte lika lätt...  och elias och linda köpte halsband till sig själva! sen kollade vi på kanevalen (stavning?), efter det så gick vi och käkade kebeb, sen så åkte jag och elias en karusell också, det är typ som parisehjulet fast lixom man sitter typ i korkar och dom typ åker upponer och gör volter när man åker, fett naiz, fast jag va typ as rädd för vi stannade högst upp och då ser mörka svarta moln och sen att det blixtrade till, jag fick typ panik, HATAR ÅSKA, fyfan det är tragiskt.... när vi hade åkt klart så stod linda där nere och väntade på oss och höll i våra grejer, sen skulle tyvärr linda hem, så vi gick till konsum där hennes pappa skulle hämta henne, satt med henne där ett tag och väntade, sen när hon drog så drog jag och elias till scenen där razmus,oskar, erica, vendela,anny och några var, chill, stod där och snackade sen drog vi till karusellerna när det stod massa mera folk,  vi sedan till konsum och där kom det och försvann massa folk så kommer knappt ihåg vilka som var där och vilka som inte var där då, haha. men sen drog iaf typ många, då så gick jag, elias, razmus, erica, stoffe, karl, dennis hem till stoffe och där så klättrade dom upp på ett jättehögt tak, då kom dom ut och skällde och sa att dom skulle gå ner, hahah det va lite kul, dom såg fett roliga ut när dom klättrade upp på stegen, det va typ över 10 meters hus (liknade nå slaggs slott haha?) sen drog vi till bergmansparken (kallar det bellmansbarken) och satte oss vid en bänk vid lekparken, och vi gjorde hur mycke som hellst där så det blir för jobbigt att berätta allt, och så brände dom chips också, hahah det luktade illa som fan, och så hällde dennis uå hela chips påsen på bordet, typ en glas flaska och mosade alla chipsen på bordet, sen hör man dom skrika bah : neeeej dom där hade ju jag betalat?! HHAAHAHHA fyfan vad kul det var! riktiga konstiga typer jag var med, och sjukt roliga! hahaha och sen gungade vi gungbräda också, vilken liv! hahahha och juste! det bah kom 2 fullisar fram till oss och den ena bah kom imot mig, jag fick panik och sprang bakom klätterställningen, trodde typ han skulle våldta mig! men dom stack till slut, och det hände så mycke så jag orkar inte berätta mer vad som hände där, eller jo, dom bögade sig rätt mycke också, och så satt dom och sjöng, fint där lät! HAHAHAH! efter det stack vi in mot stan igen, där så var det party (?) vi scenen, så vi gick dit, men det var bara typ vara 40+:are som var och dansade på scenen fan! så jag köpte mig lite att äta där också, vette fan vad det var, det var typ bröd och den var det nå i, kommer inte ihåg vad det var, gott var det iaf! sen gick vi till godis stånden för jag ville ha 3 stycken godis remmar att äta på, fett gott ju! sen var klockan nästan 00.00, eller ja, typ kvart i, så gå började jag och elias gå hem, vi bor ju väldigt nära varandra så vi slapp gå hem själva! fast jag bor lite längre bort än han, så han hängde med mig ända hem bara för jag inte ville gå hem, sen vände han igen och gik hem till sig! och jag är typ as trött nu, och det låter som det är en fladdermus i mitt fönster, EEEEUW, känner att jag har skrivit rätt mycke nu, 1182 ord, BALLT, och om jag skrivit stavfel eller konstigt nån stans så är det för jag inte har läst igenom själv och orkat rätta nånting.....
MEN EN GRYYYYYM DAG, TACK ALLA! MÅSTE VERKLIGEN GÖRAS OM!

Kommentarer

  • Hannah<3 säger:

    Är inte du och Elias tillsammans längre?<333 Btw ska på rix fm festivalen på tisdag, häng med?:) <3

    2011-06-19 | 11:31:17
    Bloggadress: http://blivandeemo.blogspot.com
  • Erica säger:

    Det blev snyggt med det blonda!:)

    Kvällen var skit kul! Blev skit skraj när en av de fullisarna kom fram och pratade med mig...

    2011-06-19 | 15:49:15
    Bloggadress: http://utterbanan.blogg.se/
  • Anonym säger:

    Kan inte du lägga ut en bild som man ser din hårfäg på? (:

    2011-06-19 | 19:31:19
  • Hannah<3 säger:

    Trodde att det skulle vara i Västerås, men så var det visserligen inte :/ <3 ska höra med min kompis hur vi ska göra, om vi ska på nån annan festival eller om vi ska strosa omkring på stan eller dra hem till honom, men jag hör av mig:) <3

    2011-06-19 | 19:43:30
    Bloggadress: http://blivandeemo.blogspot.com
  • Hannah<3 säger:

    jag ska va på stan ett tag med honom i västerås, vore ju kul om man fick träffa dig :) <3 hör av dig:) <33

    2011-06-19 | 20:42:52
    Bloggadress: http://blivandeemo.blogspot.com

Kommentera inlägget här: